Afslanken / dieet

Traject “emotie eten”
 
Stress en emoties kunnen een oorzaak van overgewicht zijn, zo blijkt uit onderzoek en meer dan 25 jaar ervaring van arts-dietist David O'Hare, hij ontdekte in zijn 25 jaar ervaring dat mensen met overgewicht minder adequaat met emoties omgaan, hun verzadigingsmoment niet meer waarnemen en dat daardoor het autonome zenuwstelsel en de hormoonhuishouding steeds verder worden ontregeld. De frustratie dat het diëten niet gaat lukken, en dat je steeds minder gaat voelen of je verzadigd bent, komt regelmatig voor. Door het trainen van je ademritme en hartritme (hartcoherentie) kun je je autonome zenuwstelsel weer in balans krijgen. 

Afvallen met je hartritme is een zelfhulpmethode om het emotionele brein te resetten zodat het wordt afgestemd op het heden in plaats van door te gaan met reageren op situaties uit het verleden.
 
Het programma is succesvol en wetenschappelijk onderbouwd en is ontworpen om je te leren emotionele eetpatronen te doorbreken en een gezond eetgedrag te ontwikkelen. 
 
Eten en emoties, zoals je blij voelen, of geïrriteerd of gespannen, zijn sterk met elkaar verbonden. Voor een effectieve dieetaanpak is het daarom belangrijk om te zorgen voor een balans tussen ons hart, ons verstand en onze emoties. Dit doen we door methodes en technieken te gebruiken die op het lichaam inwerken, zoals hartcoherentie.
 
Je eetpatroon beter managen met behulp van eenvoudige oefeningen. Als je je hartritme positief weet aan te sturen, kun je stress en emoties beter in de hand houden en daarmee ook je eetpatroon beter managen.

Onze hedendaagse leefstijl veroorzaakt bij veel mensen een verhoogd stressniveau. De combinatie van psychische druk, te weinig of te eenzijdig bewegen en een ongezond voedingspatroon leidt steeds vaker tot moeheid, allerlei gezondheidsproblemen en een verminderd prestatieniveau.
 
Overgewicht, hoge bloeddruk, (beginnende) diabetes, een verhoogd cholesterolniveau en toegenomen ontstekingswaarden in het bloed zijn uitingen van het Metabool Syndroom, een grote risicofactor voor toekomstige ziekte en uitval. Door een verandering in leefstijl is veel winst te behalen, maar het valt mensen vaak zwaar om de noodzakelijke veranderingen door te voeren.
 
Door de oefeningen met het EmWave programma kun je heel inzichtelijk maken hoe je coherent kunt worden en weer in balans komt. Je kunt dus ook aan je zelf gaan merken (en direct zien) wanneer je dit niet bent. Dit is een bewustwordingsproces en daarvanuit kun je keuzes maken. Gas terugnemen, of vaker een coherente status bewerkstelligen, waardoor je energie wint, i.p.v. verliest.

De hartcoherentie-methode van Heartmath is een praktische en wetenscahpplijk befroefde methode, waarbij je leert hoe je zélf je fysieke en emotionele reacties op stress kunt reguleren. Dit doe je door het beinvloeden van je hartritme. Het is een vorm van zelfregulatie. Je leert hoe je zelf "aan het stuur" kan blijven zitten, ook op stressvolle momenten wanneer je aan eten denkt. Als je de technieken beheerst, kun je gedurende de dag je stress en emoties onder controle houden.

Stappenplan 

Stap 1 
Je gaat bronnen opsporen die je gewoonte versterken om emotioneel te eten.
Je leert onrust-signalen en stressreacties te onderscheiden. Dit ondersteunt je om die momenten of situaties te herkennen waarbij je stress of gevoelens van ongemak kunt reduceren. 
Stap 2 
Je gaat een techniek leren die je in staat stelt om stressgevoelens om te zetten en je rustiger te voelen.
Tevens leer je een techniek om emotionele triggers te managen zodat je emotioneel eten kunt stoppen. 
Stap 3 
Opbouwen van innerlijke coherentie. Dit ondersteunt je bij het laten slagen van de commitments die je met jezelf hebt gemaakt om af te vallen. Ook helpt het je om gedragsveranderingen door te voeren. 
Stap 4 
Je leert een methode om veranderingen in je emotionele dieet door te voeren en nieuwe perspectieven en mogelijkheden te zien. 
Stap 5 
Je leert een techniek die je ondersteunt in het omgaan met sterke emotionele reacties. 
Stap 6 
Je maakt een verandering van emotioneel eten naar gezond eten. 
Je gaat een plan van aanpak maken voor de komende tijd. 
 
Vervolgens geeft deze aanpak ook op andere terreinen in je leven en binnen relaties verrassende positieve bijwerkingen. Met plezier leer je om zelf het heft van je gewichtsregulatie weer in eigen hand te nemen! 
 


Reinigingskuur Let’s Detox!  

Een goede gezondheid en ook afvallen begint in de darmen
Je darmbacteriën en darmgezondheid zijn van directe invloed op je stemming, hoeveel energie je hebt, je immuunsysteem en hebben een belangrijke invloed op je lichaamsgewicht.
 
Innerwave is hét 100% natuurlijke gezondheidsprogramma dat je lichaam reinigt. Hiermee geef je je lichaam een boost en na enkele weken voel je het al; I’m Alive! Je voelt je fitter, je raakt je overtollige kilootjes kwijt en je vetpercentage verlaagd! 

Voor de hand liggende situaties waarbij je aan de darmen denkt zijn: buikpijnen, krampen, stinkende ontlasting, winderigheid,en moeilijke ontlasting.
 
Er zijn echter veel meer klachten die ook uit de darm kunnen ontstaan,
Een opgeblazen buik, boeren na de maaltijd, misselijkheid, een slechte adem, diarree of juist verstopping, prikkelbaar darm syndroom en spastische darm.

Een niet goed functionerende spijsvertering kan echter veel meer invloed op je gezondheid hebben dan bovengenoemde klachten. Door een slecht functionerend spijsverteringsstelsel wordt je lichaam niet optimaal voorzien van goede bouwstoffen. Wanneer je een gezonde darmflora hebt die in balans is zal je je energieker, gezonder en sterker voelen. Ook zul je makkelijker in staat zijn om blijvend gewicht te verliezen. 

Er zijn ook klachten waar niet altijd de link met de darmen wordt gelegd zoals: acne, allergie, bloedsuikerschommelingen, brandend maagzuur, burn-out, candida, restless-legs, chronische vermoeidheid, pijnlijke gewrichten, depressies, eczeem, fibromyalgie, futloosheid, haaruitval, hoofdpijn en migraine, hoge bloeddruk, hooikoorts, langdurige overgangsklachten, reumatische aandoeningen, slaapproblemen, spierkramp, spierpijn, minder energie en een verminderd immuunsysteem.
 
Je darmbacteriën en darmgezondheid zijn van directe invloed op je stemming, hoeveel energie je hebt, je immuunsysteem en hebben een belangrijke invloed op je lichaamsgewicht.
 
De vele bacteriën hebben namelijk de volgende functies:
Verteren van voedsel; zodat je zoveel mogelijk voedingsstoffen opneemt uit je voeding.
Reguleren van je eetlust; of je behoefte hebt aan zoet, suiker- en zetmeelrijke of gezonde producten.
Ze spelen een rol in je honger- en verzadigingsgevoel; raak je verzadigd na een gezonde, voedzame maaltijd? Stop je tijdig met eten? 
Reguleren van je stofwisseling; ze bepalen of je voedsel wordt omgezet in energie of in vet.
 
Voor een goede gezondheid en een natuurlijk lichaamsgewicht, is het van belang dat de goede bacteriën de slechte overheersen.
 
 
Is een detoxkuur iets voor jou? De resultaten van een Detoxkuur
Een detoxkuur kan baten bij onder andere: De mogelijke effecten van een reinigingskuur:
 
Hoge (harde) buik
 
Meer energie en vitaliteit!
Eczeem, allergie, huiduitslag Vermindering van lichaamsgewicht
Psoriasis Een verbeterde spijsvertering
Schimmels (candida), parasieten Een verbeterde stoelgang
Chronische vermoeidheid Een mooiere huid
Slecht immuunsysteem Een verbeterde stemming/gemoedstoestand
Blaasontsteking Meer weerstand
Vermoeidheid, lusteloosheid Meer uithoudingsvermogen
Stemmingswisselingen Meer kracht
Fibromyalgie Meer zin/levenslust/energie
Hoofdpijn / migraine Meer helderheid van geest
Hoge bloeddruk Meer creativiteit
Hoog cholestorol Normalisering bloeddruk
Slapeloosheid Normalisering glucosegehalte bloed (suiker)
Slechte doorbloeding Normalisering cholesterol
Licht tot zwaar overgewicht Verdwijnen/verminderen van huidaandoeningen
Gewrichtsklachten en Spierpijn Verminderen/verdwijnen hoofdpijn/migraine
Ziekten aan luchtwegen Verminderen/verdwijnen gewrichtsklachten
Spijsvertering maagklachten Verminderen/verdwijnen fybromyalgie
Opgeblazen gevoel Geen opgeblazen gevoel meer
Gasvorming/winden laten Platte(re) buik
Spastische prikkelbare darm Makkelijker afvallen
Obstipatie (verstopping) en/of diarree Verbeterde/diepere ademhaling
Grotere gevoeligheid voor infecties Rust/bezinning
Slechte adem Doorbreken van slechte gewoontes
   

De Innerwave detox / reinigingskuur bestaat uit de fases voorbereiden, kuren en weer opbouwen. De complete set bestaat uit 6 reinigende en darmfunctie herstellende producten en een gedetailleerd kuurboekje als duidelijke handleiding. In het kuurboekje wordt stap voor stap zeer duidelijk uitgelegd hoe de kuur op een juiste wijze dient te worden gevolgd.
De Innerwave kuur bestaat uit de volgende fases, op weg naar een gezond, fit en vitaal lichaam:
 
1. De Voorbereidingsfase (5 dagen)
Tijdens deze fase gaat men het normale voedingspatroon geleidelijk aan afbouwen en begint men met innemen van de volgende Innerwave supplementen: een hoogwaardige kruidenformule, organisch gerstegraspoeder, (rijk aan vitaminen, mineralen en anti-oxidanten) en Chlorella (een zeer mineraalrijk microalgen supplement) die de darmen reinigen, de darmwerking reguleren en die alvast zorgen voor een verwijdering van schimmels en slechte bacteriën uit de darmen.
 
2. De reinigings / detoxfase (3, 5 of 7 dagen)
Tijdens deze fase wordt sapvasten /smoothies (groente en fruit) of gepureerde groentesoep aangeraden voor het meest optimaal effect. Tijdens deze kuur heeft men géén hongergevoel dankzij de Innerwave supplementen. Deze reinigen de darm, absorberen gifstoffen en zorgen voor een vol gevoel in de maag. De Innerwave supplementen gerstegras  en Chlorella zorgen dat men alle belangrijke voedingstoffen binnenkrijgt zoals vitaminen, mineralen, aminozuren, anti-oxidanten en sporenelementen. Een futloos gevoel wordt hierdoor voorkomen.
Tijdens de sapfase maak je zelf de juices met een slowjuicer of blender. In het Innerwave kuurboek vind je diverse heerlijke recepten samengesteld door Rens Kroes. 

3. De Opbouwfase (4 dagen)
Deze laatste fase bestaat uit het weer opbouwen van een normale en gezonde voeding met daarbij ondersteuning van de darmregulerende Innerwave supplementen en versterking van de darmflora met de Innerwave Probiotica
€ 139,95

Bij deze kuurpakketten ontvang je tijdelijk 4 gezonde complete weekmenu's extra!

 


Nieuw voedingsprogramma (onder begeleiding) BE FIT, BE HEALTHY, BE SLANK  Raak verantwoord kilo’s kwijt, verlaag je vetpercentage en krijg meer energie.
 
Be-Slank maaltijd eiwitshakes bestaan uit plantaardige eiwitten en bevatten o.a. quinoa, sacha inchi en hennepzaad. De shakes zitten boordevol biologische powerfoods zoals; maca voor energie, ginseng wortel voor een sterk immuunsysteem, chlorella voor ontgiftende werking en spirulina voor de vitamines en mineralen. De shakes zijn rijk aan antioxidanten en bevatten extracten van kokosnoot bloemen, acai bessen, appel, acerola, wilde bosbessen en loganbessen.  Een maaltijd eiwitshake van Be-Slank is dus Puur natuur!  Heerlijk op smaak gemaakt met natuurlijke aroma’s, vrij van kunstmatige kleurstoffen en bewaarmiddelen, is glutenvrij en lactose-arm.
 
100% Plantaardige Shakes en heel Lekker!
Met de plantaardige eiwitshakes van Be-Slank kies je voor kwaliteit. De shakes zijn gemaakt uit een blend (mix) van maar liefst 6 verschillende plantaardige eiwitten welke allemaal hun energie vrijgeven op een ander tijdstip, en leveren daarom urenlang energie.
De eiwitshakes hebben een hoog eiwitgehalte per portie mét een hoge biologische waarde en bevatten nauwelijks suiker. Dit betekent dat je veel essentiële aminozuren binnenkrijgt. Hierdoor hebben deze eiwitshakes een zeer hoge voedingswaarde en val je er snel mee af. Boordevol gezonde voedingsstoffen en voldoende vezels voor een gezonde darmflora.
Vrij van kunstmatige kleurstoffen en bewaarmiddelen, ongezonde suikers en e-nummers.
 
Daarom is dit eiwitdieet makkelijk vol te houden en je behaalt een optimaal resultaat.
( Met 3 shakes per dag, of 2 shakes en een aangepaste warme maaltijd) Je ontvangt een voedingsplan die voor jou het meest geschikt is op papier, zodat je direct kunt starten. Af en toe kom je langs voor een weegmoment /bodyanalyse om zo het resultaat goed te volgen. We volgen je gewicht, vetpercentage, het viscerale vet (vet wat rondom de organen bevind), vochtpercentage, botmassa, spiermassa, BMI en je metabolische leeftijd. Personen die onder begeleiding een eiwitdieet volgen hebben een beter resultaat. Begeleiding zorgt voor een stok achter de deur. Je doet het immers niet alleen!
 
Ingredienten: Plantaardige eiwit mix (gele erwt, bruine rijst, linzen, tuinboon, pompoen), vezelmix (acai bes, maqui bes, appel, camu camu bes, acerola, bosbes, rode bosbes, ginseng wortel, wortelsap, bietensap, tomatensap, spinazie, boerenkool, collard, peterselie, broccoli, spruiten, bloemkool), vitamines & mineralen mix, natuurlijke aroma’s, omega 3 (algen),zoetstof stevioglycosiden
 
Verkrijgbaar in de smaken vanille, aardbei, chocolade, cappuccino, banaan, mango/passiefruit, rode vruchten en limoen/sinaasappel
480 gram, geschikt voor 16 maaltijden. € 27,-
 
Bereiding Je maakt de eiwitshake (30 gram, dit zijn 2 afgestreken maatschepjes) aan met 250-350 ml koude halfvolle melk, sojamelk, amandelmelk of  rijstemelk. Goed roeren of shaken. Je kunt als variatie ook (soja) yoghurt / biogarde of kwark gebruiken, of half melk/ yoghurt.
 
Het is mogelijk bij Body Clinic Bedum dit dieet onder begeleiding te doen. Je komt dan 1 keer per maand langs voor een bodyanalyse zodat je de resultaten goed kunt volgen.
 


Afvallen met DNA test is mogelijk bij Body Clinic Bedum

Eet, beweeg en leef op basis van jouw unieke DNA. Afvallen met hulp van een DNA test, hoe werkt dat?
Een te hoog lichaamsgewicht is tegenwoordig een probleem waar veel mensen mee te maken hebben. Grote boosdoeners hiervoor zijn onze genen, die bepalend zijn voor de neiging tot het opslaan van energie. Talrijke genen kunnen verantwoordelijk zijn voor overgewicht.
Verschillende mensen reageren soms totaal anders op hetzelfde dieet. Zou het komen, omdat jouw genen een ander voedingspatroon nodig hebben dan een ander? Dit is getoetst in een wetenschappelijk experiment.

Volgens recente bevindingen zijn onze genen voor 50 procent verantwoordelijk voor fysieke eigenschappen, zoals ons lichaamsgewicht. De andere 50 procent wordt bepaald door onze leefstijl en omgevingsfactoren. Dit houdt in dat je risico op overgewicht voor ongeveer 50 procent door je aanleg bepaald wordt. Het effect van koolhydraten op jouw lichaam, de mate waarin je in staat bent het jojo-effect te vermijden en je reactie op verzadigde vetten zijn enkele voorbeelden van inzichten die een onderzoek van je DNA kan geven. Wanneer je meer risico hebt op overgewicht kan een speciaal voedingsplan op basis van je DNA helpen met gewichtsbeheersing of gewichtsreductie.


Hoe snel krijg jij een hongergevoel?

Vraag jij je ook weleens af waarom je na het eten honger krijgt terwijl je net uitgebreid gegeten hebt? Is het je wel eens opgevallen dat de één veel sneller "voller" zit dan de ander, of veel sneller honger krijgt? Het antwoord op deze vraag ligt voor een deel in je DNA waar de aanleg voor het gevoel van honger en verzadiging al vastligt. Onderzoekers hebben aangetoond dat je aanleg samenhangt met de mate waarin mensen een verzadiging of honger ervaren. Verzadiging is het gevoel van een volle maag na het eten van een maaltijd,  honger is het gevoel van de vraag naar voedsel. Misschien is het herkenbaar dat je sneller vol zit dan een ander terwijl je hetzelfde eet.


Je DNA en de werking van je hersenen

Naast het gevoel van verzadiging ervaren wij ook het gevoel van honger. Het NMB gen is van invloed op dit hongergevoel. Het hongergevoel is een ingewikkeld mechanisme dat optreedt nadat hormonen, die vrijkomen als de maag leeg is, zorgen voor een signaal in een deel van de hersenen, genaamd de hypothalamus.  Mensen met een ongunstige kopie van het NMB gen zijn bijna twee keer meer vatbaar voor het hongergevoel dan mensen die deze variant van het gen niet hebben. Heb jij deze gen variant, dan zul je relatief snel na een maaltijd opnieuw trek krijgen en hierdoor bijvoorbeeld vaker tussendoortjes willen nuttigen.
Met het Nutri-Gene DNA lifestyle onderzoek krijg je inzicht in je aanleg voor onder andere het aankomen van lichaamsgewicht door middel van het onderzoeken van het FTO en NMB gen.

In je persoonlijke resultatenboek ontdek je over welke variant van het FTO en NMB gen jij beschikt en wat dat betekent voor jouw gevoel van verzadiging en honger. Je krijgt ook tips om je leefstijl aan te passen aan de werking van jouw lichaam.
 

Meer over het Nutri-Gene DNA onderzoek

Je genen bevatten ontzettend veel nuttige informatie die je kunt gebruiken voor het verbeteren van je leefstijl en gezondheid.
Ze geven inzicht in hoe jouw lichaam werkt, onder andere op het gebied van voeding, sport, biologische veroudering en stofwisseling.
De Nutri-Gene pro DNA leefstijl test geeft je inzicht in 62 verschillende leefstijl onderdelen waardoor je je bewust wordt van de werking van je lichaam.
Ieder onderzoek bij de Nutri-Gene pro DNA test combineert informatie over jouw genen met persoonlijk advies, met relevante wetenschappelijke achtergrond.
Als je zicht hebt op je genetische sterke en zwakkere punten kun je, waar nodig, aanpassingen doorvoeren in je leefstijl en voedingspatroon om zo je maximale potentieel te bereiken.

De Nutri-Gene pro DNA leefstijl test geeft je inzicht in 62 verschillende onderdelen met betrekking tot leefstijl zodat je te weten komt hoe jouw lichaam werkt op onder andere het gebied van voeding, sport en biologische veroudering.
Ook de manier waarop je lichaam omgaat met de afbraak van stoffen, je aanleg voor huidveroudering, je genetische voorkeur voor lichaamsbeweging en herstel, en je vitaminen- en mineralenbehoeften worden met de Nutri-Gene pro DNA test blootgelegd.
Deze blauwdruk van de werking van je lichaam geeft je inzicht in je sterke punten zodat je hier gebruik van kunt maken en laat je zien wat mogelijke risicofactoren voor je zijn. 
Met deze informatie kun je, daar waar nodig, aanpassingen doorvoeren in je leefstijl en eetpatroon zodat je het beste uit jezelf kunt halen.
Met behulp van onze bloedonderzoeken kun je de huidige status van de verschillende onderdelen onder de loep nemen en zo te weten komen of mogelijk genetische risicofactoren op dit moment voor jou een acuut probleem zijn. 

Kijk voor meer informatie op
https://mijnlabtest.nl/afvallen-met-dna-test 
https://mijnlabtest.nl/hongergevoel


DNA kookboek

Vertelt de DNA Leefstijl test je dat jouw lichaam extra goede vetten nodig heeft? Of dat je wat minder goed reageert op koolhydraten?
Maar wat kun je dan het beste eten? Het DNA kookboek bevat persoonlijke recepten, op basis van je DNA Leefstijl test.
 


Afvallen met gezonde voeding: 15 voedingstips om af te vallen

Overgewicht. Het kunnen een paar kilootjes zijn, of een structureler probleem, maar de brandende vraag die iedereen zich stelt is: hoe kom ik er vanaf? Veel mensen zijn in een situatie terechtgekomen waar ze graag gewicht willen verliezen. Ruim 40% van de Nederlandse bevolking is te zwaar en dit percentage neemt steeds verder toe.

Het is zeker niet altijd eenvoudig om daar verandering in aan te brengen. Mensen die te zwaar zijn willen vaak zo snel mogelijk gewicht verliezen waardoor ze vaak kiezen voor een crashdieet. Doordat er veel minder calorieën worden genuttigd gaat het lichaam de verbranding van de voedingsmiddelen aanpassen. De verbranding komt op een laag pitje te staan. Mensen die een crashdieet volgen vallen vaak in korte tijd wel af, maar dit komt er dan meteen weer bij zodra ze stoppen, omdat het lichaam nog op de lagere verbrandingsstand staat. Soms komen ze zelfs meer aan dan dat ze zijn afgevallen.

 

15 tips om af te vallen

  1. Drink minimaal 1,5 à 2 liter water. Neem 1 à 2 glazen voor elke maaltijd. U heeft minder honger waardoor u minder zal eten.
  2. Drink (biologische) witte of groene thee of kruidenthee en wees matig met (zwarte) vruchtenthee, deze bevat vaak ook suiker.
  3. Vermijd alcohol. Alcohol is een pure suiker, die bovendien toxisch en verzurend is.
  4. Vermijd / verminder frisdrank en vruchtensappen, óók light!
  5. Leer etiketten lezen.
  6. Eet minder verkeerde vetten, zoals transvetten in koek en chips.
  7. Meer bewegen, neem bijvoorbeeld de trap of neem wat vaker de fiets.
  8. Ga meer basisch eten, zie zuur-base voedingswijzer
  9. Eet minder zuurvormende voedingsmiddelen, waaronder suikers en (dierlijke) eiwitten. Zie zuur-base voedingswijzer
  10. Verminder de geraffineerde suikerinname. Snoep niet. Suiker is toegevoegd aan heel veel voedingsmiddelen. Zelfs in een blik tomatensoep zitten vaak suikers. We krijgen jaarlijks ongemerkt vele kilo’s aan suikers binnen terwijl we denken suikervrij te eten.
  11. Eet meer fruit of groenten als tussendoortje. U kunt ook een klein handje ongebrande en ongezouten noten eten.
  12. Houd een eet-/drinkdagboek bij en eet 5 tot 6 keer per dag een kleine maaltijd. De verbranding blijft hierdoor optimaal.
  13. Beperk de inname van snel opneembare (en dus slechte)  koolhydraten. Slechte koolhydraten zitten in voedingsmiddelen die gemaakt zijn van wit meel.
  14. Eet geen bewerkte voedingsmiddelen, eet ‘echte’ producten, zoals de natuur deze levert
  15. Kauw ieder hapje goed, u zit eerder vol en de spijsvertering wordt door het kauwen optimaal. Eet van een kleiner bord; u eet vanzelf minder.

Afvallen met een basisch dieet?

Veel filmsterren volgen een basische leefstijl om af te vallen en op gewicht te blijven. Een basische leefstijl bevat naast (basisch) water vooral veel groeten, fruit en ook zogenaamde ‘superfoods’. Superfoods zijn o.a. chia-zaadjes, hennepzaadjes, lijnzaadolie, goji-bessen, tarwegras, gerstegras, spirulina, chlorella en Alka® Greens.  

Een basische leefstijl bevat ongeveer 80% basische voedingsmiddelen en dranken en slechts 20% zuurvormende voedingsmiddelen en dranken. 

Lees meer over het alkaline dieet >>>

Share our website