Ontzuren bij Cellulite

Cellulite

cellulite behandelen

Het overgrote deel van de Nederlandse en Belgische vrouwen hebben in meer of mindere mate last van cellulite. Cellulite en cellulitis zijn twee totaal verschillende aandoeningen, maar worden in de volksmond vaak door elkaar gebruikt. Cellulitis is een bacteriële infectie van het onderhuidse bindweefsel. Cellulite is een toestand van het onderhuids vet. Het onderhuids bindweefsel zit vol met verzuringen, is verkleefd en gezwollen waardoor het reliëf van de huid grover wordt en een sinaasappelschil-achtig uiterlijk krijgt. Cellulite of vetophopingen ontstaan niet alleen door te veel calorieën en te weinig beweging, maar in eerste instantie door een overdaad aan zuren in het lichaam.

De huid is ons grootste orgaan via welke weg zure afvalstoffen afgevoerd worden. Bij een overschot aan afvalstoffen of bij een blokkade van de afvoer worden deze opgeslagen in het vetweefsel.
Een teveel aan afvalstoffen/zuren zal het lichaam binden aan mineralen. Deze gebonden zuren, ook wel slakken genoemd, kunnen dan geen kwaad meer voor het lichaam en worden afgezet in het lichaam, in het vetweefsel. Vetweefsel is een opslagplaats voor deze gebonden zuren (slakken). Daardoor kan deze verzuring naast vrouwen ook bij kinderen op de bovenbenen, dijbenen, bovenarmen, billen, buik en heupen ontstaan.

SYMPTOMEN

De volgende symptomen kunnen waargenomen worden bij cellulite:

• Grover reliëf van de huid. Vooral op heupen, dijbenen, billen, onderbuik of bovenarmen
  • Vetophopingen
  • De huid voelt koeler aan door een verminderde doorbloeding

Advies maak gebruik van de Acoustic wave Therapie behandeling, Afslanken, anti-cellulite en huidversteviging in één!

Acoustic Wave therapy (shockwavetherapie) is een effectieve behandelmethode waarbij akoestische golven op de probleemzones worden toegediend. Deze drukgolven stimuleren de natuurlijke productie van elastine en collageen in je lichaam. Het resultaat, plaatselijke figuurverbetering. De huid van het behandelde gebied wordt gelift, zichtbaar gladder en voelbaar elastischer. Zie hier

Naast deze behandelmethode advisren wij onderstaand eet- leefpatroon;
Het succesvol behandelen van cellulite bestaat ook uit het herstellen van zuur-base evenwicht, ofwel door het ontzuren van het lichaam. De gebonden zuren in het vetweefsel (slakken) kunnen alleen worden opgelost door actief te ontzuren en door de toevoer van afvalzuren in het lichaam te minimaliseren.

• Eet zo gezond mogelijk (veel groenten en fruit)
  • Drink veel ontzurende kruidenthee en water, zo min mogelijk koffie, zwarte thee, frisdrank, alcoholhoudende dranken
  • Zorg voor voldoende beweging om de doorbloeding te stimuleren
  • Herstel het zuur-base evenwicht van het lichaam door te ontzuren met basische producten

Het is goed mogelijk om opgeslagen afvalstoffen los te maken en weer af te voeren. De hormoonspiegel herstelt zich en de huid kan weer egaal worden. Aanbevolen producten bij cellulite zijn, de basische druppels, ontzurende thee, basische pH-creme. Laat je informeren wat het beste behandelplan voor jou zou zijn.

Share our website