Ontzuren bij fibromyalgie

Fibromyalgie is in de afgelopen jaren steeds meer in verband gebracht met chronische verzuring van het bindweefsel en het spierweefsel. Diep in het bind- en spierweefsel hebben zich zure afvalstoffen opgehoopt waardoor pijnklachten over het hele lichaam voorkomen. De verzuurde weefsels hebben een verstorende werking op diverse biochemische processen. Fibromyalgie geeft geen ontstekingen zoals andere reumatische aandoeningen. Het chronische verloop van de pijnen kan verder leiden tot slapeloosheid,vermoeidheid, depressiviteit en verhoogde stress. Deze symptomen hebben op hun beurt een sterk verzurende werking op het lichaam waardoor er weer meer klachten kunnen onstaan.

Omdat fibromyalgie gerelateerd is aan een verstoord zuur-base evenwicht, kan verbete-ring worden verkregen door het behandelen via het ontzuren van het lichaam

SYMPTOMEN

De volgende symptomen kunnen wijzen op fibromyalgie:
• Last van vermoeidheid en stijfheid bij het opstaan • • Pijnklachten op meer dan 11 van de 18 zogenaamde ‘pijnpunten’ (tenderpoints) • • Pijnplekken aan beide kanten van het lichaam • • Langer dan 3 maanden pijn- en stijfheid op ten minste 3 plekken in het lichaam • • Pijnplekken in het bovenlichaam, de billen of benen • • Langere tijd (chronisch) vermoeid • • Problemen met het slapen • • Spierpijnen in het hele lichaam

Prikkelbare / spastische darm Concentratiestoornissen Vergeetachtigheid Stemmingswisselingen Verhoogd koude gevoel Gewrichtspijnen Depressiviteit

Angst- en paniekgevoelen

page1image1306276256

Opmerking: Niet alle genoemde symptomen/klachten hoeven aanwezig te zijn en ook worden niet alle symptomen door fibromyalgie alleen veroorzaakt. Al deze symptomen treden in de regel niet gelijktijdig op en niet alle mensen met fibromyalgie hebben dezelfde symptomen.

Bovenstaand is een korte samenvatting over de aandoening fibromyalgie. Op deze pagina concentreert de stichting zich op het behandel-plan van fibromyalgie in combinatie met het herstellen van het zuur-base evenwicht, ofwel ontzuren.

BEHANDELADVIES

Het is tegenwoordig goed mogelijk om de klachten van fibromyalgie te behandelen en de zuurgraad van het bind- enspierweefsel te herstellen. Door het lichaam actief te ontzuren worden opgehoopte zuurresten in de weefsels geleidelijjk geneutraliseerd en afgevoerd. Bij het afnemen en verdwijnen van de zure afvalstoffen kunnen de verstoorde biochemische processen herstellen.

VOORUITZICHTEN

Door het behandelplan te volgen is de kans erg groot dat u na de hoofdfase (drie maanden) verbeteringen zult ervaren. Hoe meer en beter u het lichaam ontdoet van zure afvalstoffen, des te sneller kunnen de klachten afnemen. Vervolgens is het belangrijk te zorgen dat de verzuring niet weer terugkomt, hiervoor is de onderhoudsfase. U kunt naast de aanbevolen producten in het behandelplan ook aanvullende producten gebruiken om de kans op nieuwe klachten te voorkomen.

BEHANDELPLAN

Vraag advies met welke producten u het beste aan de slag kunt gaan om uw lichaam teontzuren bij het bestrijden van fibromyalgie. Dit behandelplan is de uitkomst van specifiek onderzoek naar deze methode, in samenwerking met veel gebruikers en de jarenlange ervaring van gezondheidsprofessionals. Alle aanbevolen producten zijn zelfzorgmiddelen, voedingssupplementen of kruidenextracten en zijn verkrijgbaar bij Body Clinic Bedum
Kijk voor meer informatie op www.zuurbasekennis.nl

Share our website